Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen aan het Sinterklaaskasteel en de daarbij horende antwoorden.
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Tickets

Ja, tickets kunnen bij de ingang ook vanaf een smartphone of tablet gescand worden.

Je kan tickets enkel kopen via deze site sinterklaaskasteel.be Opgelet, koop geen tickets via een doorverkoopsite! Dit jaar zullen we de tickets enkel online verkopen.

Neen, tickets kunnen niet geruild of geretourneerd worden.

Het Sinterklaaskasteel volgt de ontwikkelingen en regelgeving voor evenementen kort op. Alle beslissingen en maatregelen worden gebaseerd op de voorschriften van de federale overheid. Indien dit event, omwille van het coronavirus COVID-19, geannuleerd zou moeten worden, blijven je tickets geldig voor een volgende editie van het sinterklaaskasteel. In dat geval hoef je geen contact op te nemen, wij zullen iedereen zelf contacteren.

Dat is niet verplicht. Maar het is wel aan te raden:

  • Bij een nieuwe bestelling hoef je al je gegevens niet opnieuw in te geven.
  • Je hebt toegang tot een persoonlijke pagina waar je de tickets kan downloaden.

Online betalen

Bij online betaling heb je meerdere keuzes:

  • Bancontact (mistercash)
  • KBC
  • ING
  • Belfius
  • Creditcard
  • Bankoverschrijving

Er zijn geen extra kosten verbonden aan online betalingen.

Ja, kies bij betaalmethodes: Bankoverschrijving
Je zal een bericht krijgen met rekeningnummer en gestructureerde mededeling van Mollie ( de betalingsverwerker waar we mee samenwerken)
Zodra de betaling is aangekomen bij ons zullen de tickets worden opgestuurd via email. Of kan je ze downloaden van deze website als je een account hebt aangemaakt. Na de overboeking duurt het gemiddeld 2 werkdagen totdat wij het geld op onze bankrekening hebben ontvangen.

Contacteer ons. Je inschrijving blijft behouden.

Bezoekers

Dit is niet toegestaan. We hebben wel lekkere dingen voorzien voor iedereen die zin heeft. Tijdens de weekends zal het Sinterklaascafé geopend zijn om terplaatse een hapje en een drankje te nuttigen. Ondertussen kunnen de kinderen naar hartelust het pietenparcours ontdekken.

Iedereen die aan het bezoek van het Sinterklaaskasteel deelneemt vanaf 2 jaar dient inkom te betalen. De inkomtickets worden via email verstuurd en zullen aan de inkom ingescand worden door onze medewerkers.

Dit kan uiteraard. WIl je samen met 10 vriend(inn)en een superleuk Sinterklaasfeestje beleven, dan kan je dit gewoon boeken via de website. De kinderfeestjes vinden telkens plaats op woensdag (14u/15u) en op zaterdag en zondag (10u/11u/14u/15u).

Bij een kinderfeestje is de rondleiding in het kasteel mee inbegrepen.

Ja, dit kan, op voorwaarde dat je een geldig covid safe ticket hebt en een mondmasker aandoet bij verplaatsingen. In het cafe kan je rustig komen eten of drinken terwijl de kinderen naar hartelust kunnen spelen.

 

Schoolbezoek

Vanaf de website openstaat kan je als school je boeking doen. We proberen zoveel mogelijk boekingen snel te verwerken en te bevestigen. Zodra je de bevestiging van je boeking gekregen hebt, ben je, na betaling, zeker van je plekje.

Ticketprijzen 2021:

In de week van 16/11 tem 20/11 : € 4 per kind - In de week van 23/11 tem 27/11 : € 4,5 per kind - In de week van 30/11 tem 4/12: € 5 per kind Er is 1 gratis begeleider per 10 betalende personen. Bijkomende begeleiders betalen een extra schoolticket.

Anders dan vorig jaar zit de boekingskost reeds mee verrekend in uw ticketprijs.

Alle Vlaamse scholen zijn welkom in het Sinterklaaskasteel te Deurne

We verdelen de dag in verschillende tijdsblokken die je zelf kan aanduiden. Op die manier weet je perfect wanneer je er moet zijn en hoe lang alles duurt.

De pieten nemen jullie klas mee in de leefwereld van Sinterklaas. Ze tonen alle kamers die ze hebben, en eindigen de rondleiding met een meet & greet met de Sint zelf. Het bezoek duurt ongeveer een uur, en op het einde van het bezoek kan u onder eigen begeleiding ook nog als afsluiting het pietenparcours doen. Plezier gegarandeerd.

Per 10 betalende kinderen mag er 1 begeleider mee gratis binnen. Extra begeleiders zijn welkom, maar zij dienen dan wel een eigen schoolticket te hebben.

We willen alles vlot laten verlopen, én de kinderen een super beleving geven, dus we vragen om de groep te beperken tot maximum 25 personen (lln + beg).

Antwerpse scholen kunnen via www.klasopstap.be eventueel subsidies aanvragen

Neen, dat is om praktische redenen niet haalbaar

Covid Safe Ticket

Het CST is een variant van het Europees Covid-certificaat voor reizen naar het buitenland. Datzelfde certificaat geldt nu dus ook om toegang te krijgen tot bepaalde evenementen, zoals bvb het Sinterklaaskasteel.

Een Covid Safe Ticket kan je, net als het Europees Covid-certificaat, op drie manieren verkrijgen.

De eenvoudigste manier is via de app ‘covidsafe.be’, waarmee je je CST kan krijgen als je toegang wil tot een plaats of wil deelnemen aan een evenement waarvoor je een CST moet hebben.

De certificaten kunnen dus worden gedownload in die CovidSafe.be-app, of het vaccinatiecertificaat kan per post worden verstuurd als je het callcenter belt op 02/214.19.19.

Je kan een CST krijgen als je één van de volgende drie documenten hebt:

  • een vaccinatiecertificaat waaruit blijkt dat je volledig bent ingeënt met een door de Europese Unie erkend vaccin. Een vaccinatiecertificaat is pas geldig vanaf de 14de dag na de laatste injectie;
  •  een testcertificaat als bewijs van een negatieve PCR-test (niet ouder dan 48 uur) of een antigeentest (sneltest, niet ouder dan 24 uur). Antigeentests moeten worden uitgevoerd door een wettelijk bevoegd persoon. Evenementen kunnen deze tests aan de ingang aanbieden, maar zijn daartoe niet verplicht. Er bestaan ook antigeentesten die op een eenvoudigere manier zelf kunnen afgenomen worden, ook wel zelftesten genoemd. Deze testen leiden niet tot een certificaat;
  •  een herstelcertificaat dat niet ouder is dan 180 dagen.

De certificaten kunnen dus worden gedownload in die CovidSafe.be-app, of het vaccinatiecertificaat kan per post worden verstuurd als je het callcenter belt op 02/214.19.19.

Neen, er zal enkel toegang zijn mits het tonen van een geldig Covid Safe Ticket.

Neen, voor kinderen jonger dan 12 jaar op het moment van het bezoek, is geen Covid Safe Ticket nodig.

Breng je Covid Safe Ticket mee. Het bewijs van je vaccinatie of een actueel test- of herstelcertificaat. Dit heb je, samen met je identiteitsbewijs nodig om het Sinterklaaskasteel binnen te mogen.

Installeer vooraf zeker de Covid Safe app en haar je corona-certificaten op via www.covidsafe.be

Aan de ingang

Breng je Covid Safe Ticket mee naar de ingang en toon je QR-code aan de ticketcontrole. Dit kan via een uitgeprinte versie, maar kan ook gewoon op je mobiele telefoon. Hou je identiteitsbewijs ook binnen handbereik.

Als je geen bewijs van vaccinatie of Covid Safe Ticket kan voorleggen, kan je het Sinterklaaskasteel niet betreden.

Bij het scannen van je ticket worden geen gezondheidsgegevens gedeeld met ons. Enkel voornaam, naam en geboortedatum worden getoond ter controle.

Neen, doordat je het covid Safe Ticket kan tonen, hoef je na de toegangscontrole geen afstand meer te houden van de andere bezoekers of de Zwarte Pieten, en hoef je ook geen mondmasker meer te dragen.

Neen, aan het Sinterklaaskasteel kan je geen testen laten afnemen. Dit doe je best bij de dokter, het ziekenhuis of de apotheker.